Com alliberar espai a la bústia de correu?

És important consultar regularment el percentatge d'ocupació de la bústia de correuUPC per mantenir-lo dins dels límits de la quota, ja que si s'arriba al 100% d'ocupació no es pot garantir el correcte funcionament de la bústia i els missatges no es podrien entregar a la bústia, es retornarien a l'emissor. A continuació es descriuen procediments recomanats per alliberar espai a la bústia

Consultar regularment l'ocupació de la bústia

Més informació a Com puc consultar la quota ocupada de la meva bústia?

De tant en tant, convé alliberar espai a la bústia eliminant aquells missatges que no voleu conservar per mantenir l'ocupació dins dels límits de la quota assignada.

Buidar periòdicament la carpeta d'elements eliminats (Paperera)

Els missatges que conté la Paperera també ocupen espai a la bústia. Per buidar-la des de https://correu.upc.edu cal fer botó dret del ratolí sobre la vista "Paperera" i seleccioneu "Buida":

El mateix procediment si accediu al correu mitjançant un client de correu, fent botó dret del ratolí sobre la vista "Paperera" i seleccionant "Buida la paperera".

Eliminar els missatges més voluminosos

Els fitxers annexats als missatges ocupen també espai igual que les còpies de missatges enviats i aquells ubicats a les carpetes personals. En aquest sentit és recomanable ordenar els missatges per mida per poder detectar més fàcilment aquells més voluminosos. Per poder alliberar espai caldria eliminar els missatges de mida més gran, guardant abans localment els fitxers annexes que vulgueu conservar.

Una forma de localitzar els missatges més voluminosos és accedir a https://correu.upc.edu i accedir a les opcions de cerca avançada per fer una cerca per mida:

Al desplegable de "Criteris de cerca" seleccioneu "Mida (KB) >" i escriure per exemple 5120 que us cercarà els missatges més grans de 5 Mb.

Si al camp "Desar la cerca" seleccionem "Carpeta Virtual" us crearà una vista a la vostra bústia que us mostrarà aquells missatges que compleixin aquesta condició. Aquesta vista dels missatges de mida més gran quedarà disponible a la vostra bústia a "Carpetes Virtuals" i la podrem consultar en qualsevol moment.

us facilitarà fer control regular d'aquests missatges de volum elevat i esborrar aquells que no necessitem

Arxivar missatges localment

Si tot i esborrant missatges, l'ocupació de la bústia continua sent molt elevada, una opció seria emmagatzemar els missatges de correu que vulgueu conservar a un altre lloc diferent a la bústia (per exemple, al disc dur del vostre ordinador o en un cd-rom). D'aquesta manera, continuareu mantenint els missatges i evitareu saturar la bústia.

Si opteu per guardar un arxiu local és important que feu còpia de seguretat periòdicament de l'arxiu local dels missatges ja que, en cas d'avaria de l'equip o del cd-rom on feu l'arxiu, perdríeu missatges.
Si voleu informació sobre com realitzar l'arxiu de missatges al disc dur del vostre ordinador feu clic aquí.