Com puc crear un filtre de control del correu brossa (spam)?

El sistema de control de correu brossa o antispam del CorreuUPC està afegint la capçalera "X-Spam: yes" als missatges considerats spam/maliciosos (més informació a aquesta FAQ(obriu en una finestra nova)).

Crear un filtre de correu brossa

Podeu crear un filtre a la vostra bústia que mogui els missatges amb aquesta capçalera a una altra carpeta (p.ex. carpeta Spam) per separar-los de la resta de missatges que rebeu.

Per configurar-lo accediu a "Correu" > "Filtres" i premeu a sobre de "Nova Regla". Empleneu el formulari que us apareix de la següent manera:

Nom de la regla: escriviu el nom "X-Spam"

Per a cada missatge d'entrada que coincideixi amb:

• Seleccioneu el darrer valor del desplegable, "Capçalera auto-definida:", i a la casella de la seva dreta escriviu el nom de la capçalera "X-Spam".
  • Al segon desplegable escolliu "Conté:" i a la casella de la seva dreta introduïu el valor: "yes"

Fer això:

• Al primer desplegable escolliu l'acció "Deixar a la carpeta:"
  • Al segon desplegable escolliu la carpeta desitjada, p.ex: Spam

Finalment feu clic al botó "Desar"

La imatge següent us mostra com ha de quedar configurat el filtre:

La nova regla de filtratge quedarà afegida al al final de tot.
Per finalitzar, cal que aneu al menú Script al marc esquerre i premeu el botó "Activar els filtres".

Configurar la carpeta de correu brossa

Per a configurar la carpeta "Correu Brossa" on es es guardaran els missatges marcats com Spam cal anar a "Preferències" > "Correu" > "Missatges" > "Notificació de correu brossa".

1. Escollir la carpeta per al correu brossa seleccionada al filtre creat a l'apartat anterior.

2. Fer clic al botó "Desa" per guardar les preferències.

Com fer servir el filtre

En accedir a la carpeta que hagueu configurat per al "Correu Brossa" hi apareixerà un botó "Notifica com a inofensiu":
Es poden escollir un o varis missatges i en fer clic en el botó es notificaran com missatges bons perquè el sistema antispam els aprengui a reconèixer com inofensius.

A la resta de carpetes i la safata d'entrada apareixerà un botó anomenat "Correu Brossa":
Es poden escollir un o varis missatges i en fer clic en el botó es notificaran com missatges maliciosos perquè el sistema antispam els aprengui a reconèixer com a spam.

Els missatges marcats com spam es mouran a la carpeta definida com "Correu Brossa" a la vostra configuració.
En cas de no tenir-ne cap de configurada es mourien a la Paperera.