Sou a: Inici / Atenea / Novetats curs 2021/22

Novetats ATENEA curs 2021/22

Caducitat sessió per inactivitat

Quan està a punt de caducar la sessió d'ATENEA per inactivitat surt una finestra emergent per tal de poder continuar amb la sessió oberta.

Canvis a la pàgina inicial (tauler)

• Els cursos del quadrimestre actual és l'opció per defecte: A l'apartat "Els meus cursos" es visualitzen, per defecte, els que pertanyen al quadrimestre actual.

• Cursos recents: Apartat nou amb els cursos visitats recentment.

Botó activa/desactiva edició

La icona del llapis per editar els continguts d'un curs no es pot mantenir per motius tècnics i es deixa el botó que ja està integrat a moodle:

Selector d'activitats i recursos

El selector per afegir activitats i recursos, en mode edició de l'assignatura, té les pestanyes de:

• Tots
  • Activitats
  • Recursos
  • Destacats,  es mostrarà només quan es marca l'estrella d'alguna activitat o d'algun recurs. Són els preferits personals.

Selector activitats i recursos

Qualificacions

• Versió simplificada del llibre de qualificacions: Ofereix un entorn alternatiu per entrar les qualificacions de manera més simplificada i intuïtiva. Més informació.

ATENCIÓ: Un cop es passa al mode simplificat, es perd tota l'estructura de categories i elements i la configuració del llibre de qualificacions del mode estàndard. No es perden les activitats ni les qualificacions d'aquestes activitats.

En qualsevol moment es pot tornar al mode estàndard de qualificacions de l'assignatura, en què quedarà reproduïda l'estructura de categories i elements amb els pesos tal com s'ha configurat al mode simplificat.

• Millora de la interfície per exportar notes a PRISMA des d'ATENEA: S'ha millorat la interfície per fer-la més usable i entenedora. S'han revisat juntament amb PRISMA les dues maneres de traslladar les notes d'ATENEA a PRISMA: el mode de sincronització i el mode de càrrega de fitxers. Més informació.

• Nova pestanya de publicació ràpida d'ítems de qualificació: El llibre de qualificacions de l'assignatura té una  nova pestanya de "Publicació ràpida" per facilitar la gestió de la publicació de notes. Permet al professorat amagar o mostrar els ítems de qualificació de manera individual [1] o tots a l'hora [2].

Qüestionaris

Wiris Quizzes 4

La nova versió de Wiris Quizzes té una interfície més moderna i amb més capacitats.

Activitat H5P

Botó activitat h5p

Els continguts interactius H5P de la versió anterior d'ATENEA passen a ser una activitat que s'anomena activitat H5P.
Les novetats que ofereix aquesta activitat són:

• Cada assignatura d'ATENEA té un banc de continguts H5P.
  • Es poden afegir continguts H5P tant del banc de continguts H5P com mitjançant fitxers h5p creats en llocs externs.
  • Els  continguts H5P del banc també es poden inserir a les activitats o recursos  quan es configuren mitjançant el botó "H5P" de l'editor HTML

Botó activitat h5p_Editor Atto

Nota: Els continguts interactius H5P de la versió antiga d'ATENEA (abans agost 2021) passaran a formar part del banc de continguts de l'assignatura.

Activitat Geogebra

Nova activitat Geogebra per afegir a les assignatures. Aquesta mòdul permet la incorporació d'aquest tipus d'activitats a ATENEA. Les seves característiques principals són:

• Permet incrustar activitats GeoGebra a qualsevol curs de forma molt senzilla.
  • Facilita el seguiment ja que guarda la puntuació, data, durada i construccions de cadascun dels intents que realitza l'alumnat.
  • L'alumnat pot desar l'estat de les activitats realitzades per continuar-les en un altre moment.

Fòrum

L'activitat fòrum ara tindrà una nova interfície al llegir i enviar missatges

El professorat pot contestar el missatge d'un estudiant de manera privada. Els estudiants no poden respondre al missatge privat ni poden enviar missatges de resposta privats.

Més informació dels fòrums

Discontinuïtat de l'enllaç "Calendari dels curs a GSuite"

Després d'uns mesos de prova pilot es treu aquesta funcionalitat del bloc "INFO. ASSIGNATURA" per les restriccions de Google en l'ús del seu calendari des d'una aplicació externa, com ara ATENEA.