Quines llicències Microsoft necessito per a cada escenari de virtualització?

1.Virtualització d’escriptori en sessió de Servidor 2.Virtualització d’escriptori en sessió de Client (W10) 3.Virtualitzar aplicacions o un paquet d’aplicacions

4.Virtualització Mixta:

Virt. d'escriptori en sessió Client (W10) i Virt. d'aplicacions

Microsoft Windows Server

SÍ*
Windows Server CAL SÍ**  SÍ** SÍ** SÍ**
Remote Desktop CAL – RDS NO
Virtual Desktop Agent (VDA)
NO NO

* Només cal llicència de Windows Server per al Broker o Brokers de connexió

** Si són usuaris que ja estaven al domini d’Active Directory, ja tenen CAL de Windows Server.

Quines condicions tenen les llicències Microsoft per un entorn (VDI) a la UPC?

• Windows Server: Permet instal·lar un servidor de Windows Server (darrera versió de Microsoft). Cal adquirir-la, si es requereix de llicència addicional i és per a una nova instal·lació a servidor.
    • Windows Server CAL: Permet a un usuari/dispositiu connectar-se a un domini de Windows Server. Necessitarà una CAL per cada usuari/dispositiu nou que és vulgui donar d’alta al servidor. Si són usuaris que ja estaven a domini de l'Active Directory, ja tenen CAL de Windows. Inclosa al contracte Campus Microsoft. Cobreix als col·lectius de PAS/PDI/Estudiants.
    • Remote Desktop CAL– RDS (Antiga Terminal Server CAL): Permet a un usuari/dispositiu connectar-se remotament a un Windows Server (Windows 2012/2016/2019). Es pot contractar per dispositiu/usuari. Pot contractar-se llicència perpètua (modalitat per usuari) i lligada a la versió de Servidor que es compra. Pot contractar-se en modalitat subscripció anual, però, només en modalitat per dispositiu. Cal adquirir-la. Cobreix als col·lectius de PAS/PDI/Estudiants.
    • Virtual Desktop Agent (Subscripció anual): Permet a un usuari accedir a un escriptori de Windows Client (Windows 10). Queda inclosa com a benefici del Software Assurance del contracte Microsoft Campus de la UPC.  Cobreix PAS/PDI/Estudiants.