Com programar una reunió amb Teams des del Google Calendar

Planificar reunió amb Teams des de l'agenda GSuite GMail

Per planificar una reunió per videoconferència usant el Teams de Microsoft, es pot fer directament des del client Teams o si volem que se'ns guardi a l'agenda del Google Calendar  del nostre compte de correu UPC (@upc.edu, @estudiantat.upc.edu), podem instal·lar una extensió addicional "Microsoft Teams meeting" al navegador que ens ho facilita:

Instal·lació extensió per Chrome

• Instal·lar des de: https://gsuite.google.com/marketplace/app/microsoft_teams_meeting/961264221134
  • Prémer Continuar per acceptar les condicions del servei
  • Seleccionar o introduir el compte de Google per l'agenda: @upc.edu, @estudiantat.upc.edu (si ja tenim sessió iniciada en el mateix navegador ja surt com opció)
  • Prémer Permet per acceptar els permisos que necessita l'extensió
  • Un cop s'ha instal·at, tornar a obrir o refrescar el Google Calendar, apareixerà a la barra lateral dreta la icona del Teams, premem sobre la icona i el botó Login / Iniciar sessió
  • Cal prémer Autoritza l'accés per acceptar els permisos d'accés de l'extensió
  • Aleshores, cal seleccionar o introduir la informació del compte Microsoft que usarem per al Teams: @office365.upc.edu, @office365.estudiantat.upc.edu i ens passarà a la Identitat digital UPC si cal introduir l'usuari i la contrasenya (si ja tenim sessió iniciada en el mateix navegador no ens ho demanarà).

Ús al planificar reunions

En fer "nova reunió" des del Google Calendar en el mateix navegador on tenim l'extensió instal·lada, ens permetrà canviar l'opció per defecte "Afegeix una videoconferència de Google Meet" per l'opció "Microsoft Teams Meetings" i la invitació quedarà amb l'enllaç per accedir a fer una videoconferència amb Teams.

En planificar una nova reunió amb Teams també podrem modificar o consultar les propietats generals de la videoconferència usant l'enllaç "Meeting options" que aparaix quan tenim seleccionada l'opció  de videoconferència amb Teams Meetings.