Em conviden a "teams" o "sharepoints" externs però no puc entrar-hi

Al febrer de 2021 es van posar en marxa els comptes oficials Microsoft per a la UPC @office365.upc.edu i @office365.estudiantat.upc.edu que permeten accedir als serveis al núvol de Microsoft i Office365 per a la comunitat UPC.

Les invitacions que puguem rebre d'entitats externes a la UPC per col·laborar usant eines Microsoft al núvol (Teams, Office365, Sharepoint...) són nominals, pel que si tenim algun problema en accedir-hi es recomana demanar a qui ens convida que ens torni a convidar usant la nostra adreça oficial Microsoft UPC (@office365.upc.edu, @office365.estudiantat.upc.edu).

Així quan intentem accedir als recursos al núvol de l'entitat externa usant dominis @office365.upc.edu i @office365.estudiantat.upc.edu ens redirigirà la petició al servei  de Single Sign On de la UPC (sso.upc.edu) per validar la nostra identitat digital UPC i no tindrem problemes d'accés.

Si ens van convidar amb una adreça de correu electrònic UPC (@upc.edu, @cn.upc.edu, @fib.upc.edu, etc.) i intentem accedir usant aquesta adreça, pot ser que ens demani registrar el compte al Microsoft i doni error perquè s'ha deshabilitat el registre de comptes autoservei en aquests dominis de correu:

No és posible crear una cuenta de Azure AD de autoservicio porque upc.edu ha deshabilitado el registro de cuentas de autoservicio mediante validación de correo electrónico. Pida al administrador de upc.edu que active los usuarios de EmailVerified o que cree una cuenta para usted.

Per això, si reps invitacions de col·laborar amb Teams o Sharepoint a comptes @upc.edu hauries de comunicar el teu nou compte Microsoft de la UPC:

Informació per fer la migració de dades del compte antic @upc.edu al nou @office365.upc.edu: