Manual de connexió a eduroam

English version flag-en.gif

La configuració d'eduroam és automàtica i un cop finalitzada els paràmetres de connexió quedaran de la següent manera:

• Nom del certificat: escriviu Digicert EV CA Root
  • Ús de les credencials:  Wi-Fi
  • Mètode EAP: seleccioneu del desplegable TTLS
  • Autenticació de fase 2: PAP
  • Certificat CA: seleccioneu del desplegable el certificat Digicert EV CA Root que heu obtingut al pas 1
  • Identitat: escriviu el vostre nom d'usuari seguit de @upc.edu (nom.usuari@upc.edu)
  • Identitat anònima: escriviu anonymous@upc.edu

Com configurar Eduroam  a un portàtil

1. Connectat a la pàgina https://cat.eduroam.org per descarregar-te l'instal·lador, disponible per Windows, Linux i MAC OS:
    • Fes clic sobre el botó "Usuari d'eduroam: descarregueu-vos el vostre instal·lador d'eduroam"
    • Selecciona la institució Universitat Politècnica de Catalunya.
  2. Cliqueu sobre el botó "Descarregueu-vos el vostre instal·lador eduroam". Si no ha detectat correctament el vostre sistema operatiu, teniu a sota el desplegable "Per a totes les plataformes" a on podeu escollir el vostre sistema operatiu.
  3. Un cop descarregat, fes doble clic sobre l'arxiu per iniciar la instal·lació, acceptant totes les opcions per defecte, i indicant els paràmetres:
    • Identificador: la teva adreça de correu de la UPC, que té un format del tipus [nom.usuari]@upc.edu
    • Contrasenya: la teva contrasenya UPC ( nota pels estudiants: és la mateixa que ATENEA)
  • Linux: Recorda que per a executar aquest fitxer des de Linux cal donar permisos d'execució a aquest fitxer. (P ex. chmod 755 nom_fitxer  substituïu per el nom del fitxer descarregat).

Si la vostra distribució Linux és ArchLinux consulteu aquesta FAQ Tinc problemes per configurar eduroam amb ArchLinux
  • iOS: L'accés a https://cat.eduroam.org s'ha de fer amb el navegador Safari per tal que el certificat s'instal·li de forma correcte

Com configurar Eduroam a mòbils i tablets

1. Descarrega l'app  eduroam CAT disponible per Android i IOS. Cal tenir en compte que eduroam no és compatible amb Windows Phone.  Et recomanem tenir-lo ja descarregat, des de casa per exemple, abans de connectar-te.
  2. Un cop descarregat, fes doble click sobre l'arxiu per iniciar la instal·lació, acceptant totes les opcions per defecte, i indicant els paràmetres:
    • Contrasenya: la teva contrasenya UPC
  • Avís: Detectada una incidència per descarregar l'instal·lador d'eduroam en els terminals mòbils amb la darrera versió d'Android (7.0)
    Consulteu aquesta FAQ per trobar indicacions de com corregir-ho.
  • Si voleu fer una instal·lació manual us expliquem com fer-ho a un dispositiu Android.
  • iOS: L'accés a https://cat.eduroam.org o a UPCGuest s'ha de fer amb el navegador Safari per tal que el certificat s'instal·li de forma correcte
Vídeo amb les instruccions per connectar-se des de mòbil