Atenea

Detecció de plagi

Aquesta funcionalitat permet al professorat obtenir el grau de coincidències dels treballs aportats per l’estudiantat a l’aula virtual amb altres documents disponibles dins l’àmbit UPC i d’Internet.

La tasca, el fòrum i el taller son les activitats d’ATENEA en les que es pot activar aquesta funcionalitat.

Quan el professorat crea una nova activitat el formulari mostra un apartat nou anomenat "Connector de plagi URKUND"  i pot activar la detecció de plagi per a l'activitat en qüestió. També pot triar si s'aplica la detecció sobre els fitxers adjunts, sobre el text en línia, o bé sobre tots dos. La figura següent mostra com es visualitza aquest nou apartat:

Per a l'estudiantat el lliurament de tasques, l'aportació als fòrums, o bé, el lliurament dins dels tallers continua essent igual. Un cop fet el lliurament, l'activitat mostra tant a professorat com a estudiantat la següent icona indicant que el lliurament està pendent d'esser processat pel sistema Urkund.

Visualització de l'anàlisi

Un cop Urkund ha analitzat el document, que pot trigar d'uns minuts a un màxim d'un dia, el professorat pot veure el percentatge de coincidències que el sistema ha detectat i consultar en detall l'anàlisi que s'ha fet del contingut lliurat fent clic sobre el percentatge de coincidències. A continuació es mostra un exemple de la visualització d'una tasca. [Veure el format en que es mostra l'anàlisi de continguts (anglès)]