Meet: problemes a l'hora d'organitzar una classe

La recomanació és organitzar les classes des del Calendar, generant un esdeveniment recurrent per cada grup de classe. D'aquesta manera no caducaran les sales de Meet i sempre tindrem disponible l'enllaç al contingut de l'esdeveniment.

Teniu disponibles els grups d'ATENEA per assignatures per convidar els alumnes al vostre esdeveniment de classe recurrent.

Problemes relatius als comptes de Google

Hem de tenir en compte el punt en el qual estem del desplegament de GSuite a la UPC. Aquest desplegament s'ha accelerat arran de l'emergència pel COVID-19, però la situació és aquesta:

• Els comptes dels estudiants tenen el format @estudiantat.upc.edu (acabat en ESTUDIANTAT), ja que no estaven disponibles els comptes @estudiant.upc.edu, que és el format de la bustia que se'ls va donar a la matrícula.
  • Els estudiants tenen compte Google, però no bustia Gmail. Actualment està finalitzant la migració a Gmail al PAS i PDI. La bustia dels estudiants es crearà a la matrícula de juliol.
  • Les notificacions de Google, per exemple quan reben una invitació a un Meet convocat des del Calendar, es redirigeix a la seva bustia actual  @estudiant.upc.edu, que està redireccionada a un compte personal

Pot confondre el fet que a Google els noms dels comptes tenen un format d'adreça de correu, amb l'@, però això no vol dir que tinguis obligatòriament bustia. Pots tenir un compte Google i fer servir aplicacions com Meet, Chat, etc i no tenir GMail. Aquest és el cas dels estudiants UPC de moment, fins que no estigui creada la seva bustia Gmail.

Aquestes circumstàncies estan provocant alguns problemes a l'hora d'organitzar les classes amb Meet:

Els professors programen una classe al Calendar, afegint-hi una videoconferència per Meet i convidant al grup d'alumnes de la seva classe. La notificació s'envia als estudiants a l'adreça  @estudiant.upc.edu, que està redireccionada a comptes personals, molts d'aquests comptes són Google. Si cliquen a l'enllaç del Meet que els arriba, estaran unint-se a la classe des del seu compte personal Google, això implica:

• El professor haurà d'anar acceptant aquestes invitacions, ja que no pertanyen al domini upc.edu
  • Els noms d'aquests comptes moltes vegades no identifiquen la identitat de l'estudiant, per tant és difícil pel professor, saber si realment és alumne de la seva classe

També pot passar que el professor posi l'enllaç de la classe de Meet a ATENEA, quan l'estudiant clica a l'enllaç, si ja ha fet login al seu compte personal de Gmail, intentarà entrar al Meet des d'aquest compte, i un altre cop passarà el mateix que en el cas que es convoca el Meet des del Calendar.

Per tant, els estudiants han de validar-se al compte Google de la UPC, @estudiantat.upc.edu (acabat en ESTUDIANTAT), abans d'entrar a les seves classes de Meet.

Problemes relatius a la caducitat d'una convocatòria de Meet

Per programar una classe que es farà en un futur, recomanem fer-ho des de Calendar, afegint l'opció de videotrucada. En l'esdeveniment creat tenim l'enllaç al Meet.

Si crees una classe per Meet directament a meet.google.com, poden passar dues coses:

•  Li donem un nom o àlies: llavors aquesta classe és per fer-la immediatament, ja que, tan bon punt surts del Meet, aquella classe ja no existeix, l'enllaç ja no funciona. No s'ha d'agafar l'enllaç d'aquest Meet i enviar-lo per organitzar una classe futura.
  •  Si no li donem un nom (deixem el blanc el camp del nom i fem return): llavors aquest Meet perdurarà 90 dies i podem fer servir l'enllaç per programar una classe. Ja sigui enviant l'enllaç, ja sigui publicant-lo a ATENEA.

Un Meet creat al Calendar està actiu des del moment que el crees, i durant 90 dies, Pots enviar l'enllaç del Meet als alumnes, si no els has posat com convidats al mateix esdeveniment.

Problemes relatius a la propietat de la gravació d'una classe o reunió

Relacionat amb el punt anterior sobre la caducitat d'una convocatòria ens trobem que:

1.- El propietari de la gravació sempre és el CREADOR del Meet

2.- Si creem una classe amb un ÀLIES, aquesta es destruirà en sortir, Per tant, en la següent convocatòria, el primer que entri en el meet amb l'àlies de la convocatòria anterior CREARÀ una sala nova i esdevendrà en OWNER o PROPIETARI. (les gravacions aniran al seu drive)

Per tant per fer-ne classes recurrents o reunions recurrents recomanem fer-ne meets sense àlies com s'explica en el apartat anterior

Atenció: la possibilitat de gravar els Meets només està disponible fins el 30 de setemre